PLUS Tim en Joyce Janssen Heerlerbaan/RKHBS Kledingfonds jeugd
Inleiding
Vanaf het seizoen 2016-2017 beschikt RKHBS over een kledingfonds. Vanaf 1-8-2019 wordt dit kledingfonds voortgezet in samenwerking met Plus Tim & Joyce Janssen Heerlerbaan. Het doel van dit fonds is om elk jeugdteam te voorzien van een uniform clubtenue, bestaande uit een wedstrijdshirt, wedstrijdbroekje, wedstrijdsokken, show pak en voetbaltas. De geldelijke middelen voor dit fonds worden geleverd door Plus Tim & Joyce Janssen Heerlerbaan, aangevuld door een kleine eigen bijdrage van de leden.
Het kledingfonds valt onder verantwoordelijkheid van het bestuur van RKHBS en wordt gecoördineerd door een bestuurslid. Het beheer van het kledingfonds is onder verantwoordelijkheid van de coördinator in handen van de kledingcommissie die verantwoordelijk is voor de organisatie en de uitvoering. Tevens ondersteunen de coördinatoren van de diverse leeftijdsgroepen én de leiders/trainers de kledingcommissie ten behoeve van de praktische uitvoering.
De kledingcommissie
De kledingcommissie van RKHBS bestaat uit de coördinator (het verantwoordelijke bestuurslid) en een aantal leden met elk een eigen aandachtsgebied. Zij zijn verantwoordelijk voor de organisatie en de uitvoering van alles wat met kleding te maken heeft, niet alleen voor de jeugdafdeling, maar voor heel RKHBS. Op dit moment bestaat de kledingcommissie uit:
Vragen aan of het maken van afspraken met een van de commissieleden? Mail naar kledingcommissie@rkhbs.nl en hierna zal het lid wat over het betreffende aandachtsgebied gaat contact opnemen. Over het algemeen is er elke zaterdag een lid van de kledingcommissie op het complex van RKHBS aanwezig.
Wat wordt er per speler, per leider/trainer en per team in bruikleen gegeven?
Alle in bruikleen te verstrekken materialen zijn en blijven eigendom van RKHBS.
Elk team krijgt de beschikking over een teamtas met daarin wedstrijdshirts, wedstrijdbroekjes, trainingshesjes, aanvoerdersband, EHBO doosje, waterzak met spons. Het team is gezamenlijk verantwoordelijk voor deze in bruikleen verstrekte goederen. Mocht bij controle aan het eind van het seizoen blijken dat goederen ontbreken dan wordt de rekening daarvoor bij het team gelegd.
Elke individuele speler krijgt een show pak en voetbaltas in bruikleen en krijgt eenmalig een paar sokken (Jako Premium) aangeboden. Als er tijdens het seizoen of om een andere reden nieuwe sokken nodig zijn kunnen deze in de kantine van RKHBS gekocht worden tegen betaling van de kostprijs of bij Sport 2000. Show pakken en tassen worden voorzien van een nummer. Bij het stoppen met voetballen bij de jeugdafdeling worden deze in bruikleen verstrekte goederen weer bij RKHBS ingeleverd. Bij niet inleveren worden de kosten voor vervanging in rekening gebracht.
Elke leider/trainer krijgt de beschikking over een show pak, een T shirt, een winterjas, een windbreker en een rugzak, voorzien van een uniek nummer. Bij het stoppen van de werkzaamheden als leider/trainer worden deze in bruikleen verstrekte goederen weer bij RKHBS ingeleverd. Bij niet inleveren worden de kosten voor vervanging in rekening gebracht.
Bijdrage per spelend jeugdlid
Elk jeugdlid draagt jaarlijks 20 euro bij aan het kledingfonds als bijdrage voor het hele pakket. Dit bedrag dient in zijn geheel betaalt te worden aan het begin van het seizoen of voor een nieuw lid bij het afhalen van het show pak, de tas en de sokken. Vanaf het 3e spelende jeugdlid in één gezin wordt een korting van 50% toegepast. Mocht betaling van dit bedrag een probleem zijn dan kan vooraf aan de uitgifte hierover contact opgenomen worden met Danielle Voragen, coördinator van de kledingcommissie, via kledingcommissie@rkhbs.nl of via 06-44520648
Sponsorpas PLUS Tim & Joyce Janssen Heerlerbaan
Bij het aangaan van de sponsorovereenkomst tussen R.K.H.B.S en PLUS Tim & Joyce Janssen Heerlerbaan is er afgesproken dat er gewerkt gaat worden met een nieuwe sponsorpas voor alle jeugdleden. Op die manier kunnen jeugdleden en hun gezinsleden de eigen bijdrage van 20 euro per jaar voor een volgend seizoen bij elkaar sparen zodat ze dit bedrag niet zelf hoeven te betalen. Hierover zijn met PLUS Tim & Joyce Janssen Heerlerbaan de volgende afspraken gemaakt:
1. Aan alle jeugdspelers van R.K.H.B.S. wordt een sponsorpas uitgereikt;
2. De nieuwe sponsorpas wordt uitgereikt per 1 september 2019 of op een later tijdstip als deelname later start.
3. De looptijd van de sponsorpas is van 1 september 2019 tot einde lidmaatschap R.K.H.B.S. dan wel einde sponsorovereenkomst;
4. Bij het beëindigen van het lidmaatschap van R.K.H.B.S. moet de sponsorpas ingeleverd worden bij de club;
5. De sponsorpas is van het jeugdlid zelf en mag door hem/haar zelf gebruikt worden dan wel door het hele gezin wonende op het zelfde thuisadres als de jeugdspeler;
6. Op vertoon van de sponsorpas bij de kassa bij PLUS Tim & Joyce Janssen Heerlerbaan ontvang je bij iedere € 10,00 aan boodschappen* een RKHBS voetbal zegel. Dat betekent dat alleen op dat moment voetbalzegels worden meegegeven en niet op een later tijdstip. Achteraf declareren van voetbalzegels is niet mogelijk;
7. De voetbalzegels moeten op de speciale spaarkaart geplakt worden die verkrijgbaar is bij PLUS Tim & Joyce Janssen Heerlerbaan. Bij 40 zegels is de spaarkaart vol en vertegenwoordigt een waarde voor het kledingfonds van € 4,00;
8. De volle spaarkaart, voorzien van naam en adres, moet ingeleverd worden bij R.K.H.B.S.;
9. De waarde van de volle spaarkaart zal worden verrekend met de bijdrage voor het kledingfonds voor een volgend seizoen;
10. R.K.H.B.S. is verantwoordelijk voor een deugdelijke en controleerbare administratie van de volle spaarkaarten. Volle spaarkaarten kunnen 2 keer per seizoen worden ingeleverd, de exacte data worden tijdig bekend gemaakt;
11. Je mag meerdere spaarkaarten vol sparen en inleveren. Doorsparen kan ook tijdens de winter- en zomerstop;
12. Is de waarde van de volle spaarkaarten die een jeugdspeler inlevert groter dan de jaarlijkse bijdrage van € 20,00, dan zal dit ten gunste komen van het kledingfonds;
13. Bij de start van elk nieuw seizoen zal een ieder weer met saldo nul beginnen;
14. Promotie van de sponsorpas zal gebeuren via de Facebookpagina van R.K.H.B.S.
*M.u.v. wettelijk niet toegestane artikelen zoals tabak, slijterij, statiegeld en koopzegels.
Uitgifte van de kleding
De kleding kan worden opgehaald op het moment dat een speler deel gaat nemen aan wedstrijden. Hiervoor kan men in de kantine terecht op zaterdag bij een lid van de kledingcommissie. Gewoon binnen lopen kan, maar er kan ook een afspraak gemaakt worden via kledingcommissie@rkhbs.nl.
De kleding wordt alleen verstrekt na betaling van de 20 euro eigen bijdrage. Bij starten met spelen na de winterstop zal alleen nog 10 euro bijdrage betaald hoeven worden.
Betaling jaarlijkse eigen bijdrage
Bij de start van de competitie moet de jaarlijkse eigen bijdrage (tenzij daar met de coördinator andere afspraken over gemaakt zijn) betaald zijn. Is de eigen bijdrage nog niet betaald dan kan er ook niet aan wedstrijden deelgenomen worden.
De eigen bijdrage kan betaald worden door storting op het rekeningnummer van RKHBS: NL29INGB 000 21 44 750 onder vermelding van de naam van het lid of via contante of PIN betaling in de kantine. De 20 euro eigen bijdrage kan ook (deels) betaalt worden door inlevering van volle Plus spaarkaarten. Het bedrag van de ingeleverde spaarkaarten van de PLUS kan van de 20 euro afgetrokken worden.
Bijlage 1 Kledingreglemen
1. Iedereen gaat met respect om met de door RKHBS in bruikleen verstrekte materialen. Bij vermissing of beschadiging ten gevolgen van onjuist of onzorgvuldig gebruik van de kleding worden ten laste van het team of de speler (al naar gelang het teamkleding betreft of aan de speler in bruikleen verstrekte materialen) kosten in rekening gebracht ter waarde van het aanschafbedrag
2. Indien tijdens de wedstrijd schade is ontstaan aan de kleding, dient dit direct na afloop van de wedstrijd door de speler bij de leider gemeld te worden. Deze meldt dit dan bij de kledingcommissie via kledingcommissie@rkhbs.nl . Voor schade aan kleding die tijdens een wedsstrijd is ontstaan zal een speler niet aansprakelijk worden gesteld tenzij er sprake is van grove schuld of opzet. Dit ter beoordeling aan de kledingcommissie.
Bijlage 2 Te betalen vergoeding voor zoek geraakte of door eigen toedoen beschadigde materialen
Aanvoerdersband 5 euro
EHBO doos 10 euro
Rugzak 25 euro
Show pak jeugdmaat 45 euro
Show pak seniormaat 50 euro
Trainingshesje 4 euro
t- shirt 18 euro
Voetbaltas 45 euro
Waterzak met spons 20 euro
Wedstrijdbroekje jeugdmaat 11.50 euro
Wedstrijdbroekje seniormaat 13 euro
Wedstrijdshirt 35 euro
Windbreker juniormaat 25 euro
Windbreker seniormaat 35 euro
Winterjas 65 euro
Dit reglement is vastgesteld door het bestuur van RKHBS dd 13-09 2023.
Kledingreglement RKHBS senioren
Inleiding
Vanaf 2016 beschikt RKHBS over een kledingfonds voor de jeugdafdeling. Het kledingfonds valt onder verantwoordelijkheid van het bestuur van RKHBS en wordt gecoördineerd door een bestuurslid. Het beheer van het kledingfonds is onder verantwoordelijkheid van de coördinator in handen van de kledingcommissie die verantwoordelijk is voor de organisatie en de uitvoering. Tevens ondersteunen de leiders/trainers de kledingcommissie ten behoeve van de praktische uitvoering. Omdat er de afgelopen jaren ook bij de senioren veel kleding wordt gesponsord wordt er ook voor dit onderdeel van de vereniging een kledingfonds in het leven geroepen waarbij de kledingcommissie die eerst alleen voor de jeugdafdeling verantwoordelijk was ook werkzaamheden zal gaan verrichten voor de senioren.
De kledingcommissie van RKHBS bestaat uit de coördinator (het verantwoordelijke bestuurslid) en een aantal leden met elk een eigen aandachtsgebied. Zij zijn verantwoordelijk voor de organisatie en de uitvoering van alles wat met kleding te maken heeft, niet alleen voor de jeugdafdeling, maar voor heel RKHBS. Op dit moment bestaat de kledingcommissie uit:
Vragen aan, of het maken van afspraken met een van de commissieleden? Mail naar kledingcommissie@rkhbs.nl en hierna zal het lid wat over het betreffende aandachtsgebied gaat contact opnemen. Je kunt deze persoon uiteraard ook rechtstreeks benaderen.
Wat wordt er per team in bruikleen gegeven?
Elk team krijgt de beschikking over een teamtas met daarin wedstrijdshirts, trainingshesjes, aanvoerdersband, EHBO doosje, waterzak met spons. Het team is gezamenlijk verantwoordelijk voor deze in bruikleen verstrekte goederen. Mocht bij controle aan het eind van het seizoen blijken dat goederen ontbreken dan wordt de rekening daarvoor bij het team gelegd.
Afhankelijk van sponsoring kunnen er aan teams andere zaken in bruikleen worden gegeven. Zie hiervoor bijlage 1. Afhankelijk van slijtage van een en ander en de sponsoring door sponsoren kan het per jaar verschillen wat er ter beschikking gesteld kan worden.
Leiders en trainers krijgen de beschikking over dezelfde kledingitems als het teamlid, eventueel aangevuld met een showpak, winterjas en windbreker.
Waar zorg je als speler altijd zelf voor?
Als speler zorg je zelf voor:
* het witte Jako wedstrijdbroekje met RKHBS embleem. Om er als team altijd netjes op te staan zorg je er natuurlijk voor dat je een nieuw wit broekje koopt als het broekje wat je nog in je bezit hebt niet meer “wit” is. Mocht je ervoor kiezen om een slidingbroek onder je wedstrijdbroekje te dragen dan is dat uiteraard een witte slidingbroek;
* rode Jako sokken. Als je een kousenophouder of scheenbeschermerhouder draagt is deze uiteraard rood, net als de kleur van de sokken;
* keepers spelen in een zwarte keepersbroek en zwarte sokken.
Wedstrijdbroekjes en sokken zijn in de kantine tegen een gereduceerd tarief verkrijgbaar.
Het spelen in een andere kleur broekje/slidingbroekje en sokken is niet toegestaan, heb je dus niet de juiste kleding aan dan kun je niet deelnemen aan de wedstrijd.
Enkele spelregels
Bijlage 1 Verstrekkingen per team 2023-2024 – afhankelijk van sponsoring
Naast een teamtas met shirts en overige zaken en de beschikbaarheid van reserveshirts hebben de diverse teams, afhankelijk van beschikbaarheid van sponsoren de volgende zaken in bruikleen ter beschikking:
|
tas |
Inloopshirt/showshirt |
show jasje + polo |
showpak |
trainingspak |
Heren 1 |
x |
x |
x |
Nvt |
x |
heren 2 |
x |
x |
x |
Nvt |
x |
Heren 3 |
|
x |
Nvt |
x |
Nvt |
35+ heren |
|
|
Nvt |
x |
Nvt |
veteranen |
|
|
Nvt |
|
Nvt |
vrouwen 1 |
x |
x/x |
Nvt |
x |
Nvt |
vrouwen 2 |
x |
x |
Nvt |
x |
Nvt |
30+ vrouwen |
|
x |
Nvt |
x |
Nvt |
Heren 1 en 2
Spelers van heren 1 en 2 hebben naast een sporttas ook een en inloopshirt en trainingspak voor de warming up in bruikleen gekregen. Daarnaast hebben ze de beschikking over een showjasje en polo. Het is de bedoeling dat het showjasje en de polo voor en na de wedstrijd gedragen worden op een door de speler zelf gekozen broek.
Heren 3
Spelers van heren 3 hebben een inloopshirt ter beschikking om te dragen tijdens de warming up. Daarnaast hebben ze een showpak (jasje en broek) in bruikleen om te dragen voor en na de wedstrijd.
35+ heren
Spelers van het 35+ team hebben een showpak (jasje en broek) in bruikleen om te dragen voor en na de wedstrijd.
Veteranen
De veteranen hebben op dit moment niet de beschikking over trainingspak, tas of inloopshirt. Het streven is om dit zogauw daar een sponsor voor beschikbaar is ook voor dit team te realiseren.
Vrouwen 1
Speelsters van vrouwen 1 hebben naast een sporttas ook een en inloopshirt voor de warming up in bruikleen gekregen. Daarnaast hebben ze de beschikking over een show t-shirt en een showpak (jasje en broek). Het is de bedoeling dat het show t-shirt en het showpak voor en na de wedstrijd gedragen worden.
Vrouwen 2
Speelsters van vrouwen 2 hebben naast een sporttas ook een en inloopshirt voor de warming up in bruikleen gekregen. Daarnaast hebben ze de beschikking over een showpak (jasje en broek). Het is de bedoeling dat het het showpak voor en na de wedstrijd gedragen wordt.
30+ vrouwen
Speelsters van vrouwen 30+ hebben een en inloopshirt voor de warming up in bruikleen gekregen. Daarnaast hebben ze de beschikking over een showpak (jasje en broek). Het is de bedoeling dat het het showpak voor en na de wedstrijd gedragen wordt.
De kleding kan worden opgehaald op het moment dat een speler deel gaat nemen aan wedstrijden. Hiervoor kan men in de kantine terecht aan het begin van het seizoen bij een lid van de kledingcommissie of de leider van het team op een daarvoor aangegeven tijdstip. De leider van het team heeft hierover overleg met het aangewezen lid van de kledingcommissie (zie boven).
Bijlage 2 Te betalen vergoeding voor zoek geraakte of door eigen toedoen beschadigde materialen
Aanvoerdersband 5 euro
EHBO doos 10 euro
Keeperstrui 32 euro
Polo 21 euro
Show pak seniormaat 50 euro
Showjasje 42 euro
Trainingshesje 4 euro
Inloopshirt 18 euro
Voetbaltas 45 euro
Waterzak met spons 20 euro
Wedstrijdshirt 35 euro